Recenze: Eskmo počítá rovnice akustického chaosu

DATE: 09.05.2011

Recenze: Eskmo počítá rovnice akustického chaosu

Recenzent deniku E15 dal desce Eskma vydané loni na podzim na Ninja Tune 80 procent. Mimo jiné píše: "Cloudlight potvrzuje slova Amona Tobina o tom, že Eskmo patří k tomu nejlepšímu, co za poslední dobu slyšel."

Label Ninja Tune zodpovědně pracuje na růstu nové generace svých umělců. Jedna z jeho největších hvězd Amon Tobin letos na jaře oblažil počítačové hráče skvělými skladbami v soundtracku dalšího dílu hry Splinter Cell a mimoto si našel čas na spolupráci s mladším nadějným kolegou Brendanem Angelidesem, známým pod přezdívkou Eskmo.

Jejich hraní se samplery, které dostalo název Fine Objects, povedeným způsobem snoubí rukopis obou hudebníků – temný basový podklad Tobina a glitchové hrátky Eskma ve výškách.

Eskmo si ale dokáže poradit i bez svého slavnějšího kolegy. Loni vydal vlastní, kladně přijaté singly Hypercolor a Agnus Dei a vyprodukoval pár podařených remixů. Přesto mu doposud scházelo to nejdůležitější – album, což má napravit čerstvý debut pojmenovaný jednoduše po svém autorovi.



Deska obsahuje celkem třináct skladeb a ta nejvýraznější zní hned v úvodu. Cloudlight představuje všechny stránky Eskmova tvůrčího postupu opírající se hlavně o dubstep a glitch. Rezonující basa a zlámané beaty s precizně načasovanými přechody slouží jako podklad pro rozličné akustické ruchy, které vznikají třeba i nechtěně následkem závady v počítačovém programu nebo je hudebník loví mimo studio jako náhodně zaznamenané zvuky běžných věcí. K tomu Eskmo přidává v kontextu své dosavadní tvorby nový prvek – vlastní vokál recitující dokola jednoduchou frázi. Cloudlight potvrzuje slova Amona Tobina o tom, že Eskmo patří k tomu nejlepšímu, co za poslední dobu slyšel.

Úvodnímu singlu vyrovnaně sekunduje už jen několik skladeb, z nichž nejvýraznější je Moving Glowstream s melodickou syntetizátorovou smyčkou. Některým částem alba chybí to, co dodávalo výjimečnosti třeba spolupráci s Amonem Tobinem – rozkolísaná rytmika s pomlkami přesně tam, kde hudbě dodávají patřičné napětí. Možná chtěl Eskmo udělat svůj debut trochu stravitelnější, a tak přitáhl stavidla propočítanému akustickému chaosu. Když je příště otevře, příval energie bude strhující.

Autor článku: Michal Děd

Autor je spolupracovníkem redakce
Eskmo: Eskmo

Vydavatel: Ninja Tune, 2010
Hodnocení: 80 %

ESKMO Poprvé v Praze | 14. 6. 2011 | Lucerna Music Bar
 WEVAL - | 06. 11. 2023 | 20.00 | ROXY
© 2003 - 2012 copyright Barometr.net s.r.o.